גוגל או אולי בכלל טיקטוק?

ניווט מהיר

בעלי עסקים רבים שואלים את את עצמם מהי הפלטפורמה הטובה, היעילה והמשתלמת ביותר עבורם לפרסם את העסק שלהם. אחת האפליקציות שעדיין לא ממש מוכרות בהיבט של פרסום ושיווק, אלא יותר משתמשים בה, לפחות נכון לעכשיו היא אפליקציית טיק טוק. הפרסום בה הוא קצת שונה ממה שאנחנו מכירים משיטות ופלטפורמות אחרות ברשת. תהליך הפרסום בה כן מזכיר מעט את מה שקורה ביוטיוב, משום שהיא מאפשר לפרסם באמצעות סרטונים קצרים שבעצם מופיעים עוד לפני הסרטונים שהגולשים מעלים. ניתן לשלב בסרטונים האלה לינקים לאתרי אינטרנט, דפי נחיתה המסייעים באיסוף לידים, קישור להורדת אפליקציה או יצירת קשר דרך שיחת טלפון. אז איפה כדאי לפרסם היום? גוגל או אולי בכלל טיקטוק?

 

מה האפליקציה נותנת ובמה זה שונה ממה שאנחנו מכירים?

אם עד עכשיו, אחוז גבוה מהעסקים היו בוחרים בשיטות פרסום כמו קידום בגוגל – ממומן ואורגני, היום יותר ויותר אנשים מבינים את הפוטנציאל האדיר שקיים בפרסום ברשתות חברתיות, בעיקר כאלה הנמצאות בצמיחה ותנופה מתמדת כמו אפליקציית טיק טוק. האפליקציה בעצם מאפשרת לשתף קטעי וידיאו וקטעי מוזיקה קצרים. בני נוער רבים עושים בה שימוש במטרה לשתף כל מיני קטעים וסרטונים מצחיקים תוך שהם מבצעים קטעים של ריקודים או שירים. למעשה, תוך שנתיים האפליקציה הפכה לאחת הפופולאריות בעולם ואחת הסיבות לכך היא משום שפשוט כל כך לתפעל אותה. ניתן להוסיף את השיר שרוצים מתוך מאגר קיים. הפרסום באפליקציה שונה משום שלא מדובר בפרסום של ביטוי מסוים לפי פופולאריות או העלאת פוסט, זה ויזואלי נטו. בשונה מהרשת החברתית יוטיוב, שם מאוד שומרים על זכויות היוצרים של האמנים, בטיק טוק דווקא מעודדים את הגולשים לבצע ליפסינקים לשירים שכבר קיימים.

 

מה אומר מודל הפרסום של טיק טוק?

כאן דווקא יש משהו שהוא דומה לגוגל. שתי השיטות מבוססות על מכרזים. יחד עם זאת, יש המון מצבים שבהם המחיר להקלקה נמוך בהשוואה לגוגל ויש קמפיינים פרסומיים שניתן לפרסם לגילאים צעירים בסנטים בודדים עבור קליל אחד, משהו שכמעט ולא קורה בגוגל.

מה לגבי קהל היעד?

האפליקציה בנויה ומבוססת על צעירים. אי אפשר להתווכח עם זה. למעשה 30% מהגולשים בה הם מתחת לגיל 18 ולכן לא כל פרסום יתאים כאן. כל שאר הגולשים כלומר 70% הם בני נוער ובוגרים בין הגילאים 18-30. זה לא המקום לפרסם בו תחתונים לדליפת שתן או נכסי נדל“ן. פרסומים כאלו יתאימו כמובן בגוגל הרבה יותר או ברשתות חברתיות רלוונטיות יותר כמו פייסבוק או אינסטגרם. יתרון שקיים באפליקציה בהיבט הפרסומי הוא שניתן לפלח את קהלי היעד לפי נתונים כמו גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי אבל הנתונים האלה עדיין לוקים בחסר, אם משווים אותם למערכות אחרות בתחום של שיווק דיגיטלי.

 

אז איך אני אדע איפה כדאי ומשתלם לי לפרסם?

ככל שהזמן עובר, יש עוד ועוד פלטפורמות בהן אנחנו יכולים לשווק ולפרסם את העסק שלנו. יחד עם זאת, לא חוכמה לפרסם בלי מטרה. אנחנו צריכים להבין כמה שיותר מדויק, איפה קהלי היעד שלנו נמצאים, מה החוזקות ומה החולשות של המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו ואיך הכי משתלם וכדאי לעשות את זה. יש כמה דרכים לעשות את זה:

  1. שיטת עשה זאת בעצמך – תוכלו לבחון את היתרונות אל מול החסרונות של כל מערכת, להבין עד כמה הטרגוט בה מדויק בהתאם לקהלי היעד שלכם ולהתחיל לנסות לקדם את עצמכם באופן עצמאי.
  2. לפנות למומחים – יש היום כל כך הרבה חברות ופרילנסרים שמתעסקים בתחום של שיווק ופרסום דיגיטלי, כעת כל שנותר לכם הוא לבחור.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר