מה מתאים לכם יותר: SEO או PPC? כנסו לגלות

ניווט מהיר

כיצד נכון יותר לשווק את העסק, האם באמצעות תהליך של קידום אורגני, או אולי דווקא באמצעות תהליך של קידום ממומן? במאמר הזה נציג שמונה קריטריונים שיסייעו לכם להבין מהו ערוץ הפעילות שמתאים לכם יותר ואיך לבחור את האסטרטגיה השיווקית הנכונה עבורכם

המעבר המואץ של עסקים לזירת האונליין בימים אלה, מחדד את השאלה המרכזית שמעסיקה לא מעט בתי עסק: כיצד נכון יותר לשווק את העסק, האם באמצעות תהליך של קידום אורגני, או אולי דווקא באמצעות תהליך של קידום ממומן? במאמר הזה ננסה להציג שמונה קריטריונים שיסייעו לכם להבין מהו ערוץ הפעילות שמתאים לכם יותר, אולם לפני כן, נפתח ונסביר בקצרה מהם ההבדלים בין תהליך קידום אורגני של העסק במנועי החיפוש, ובין תהליך של קידום ממומן.

SEO או PPC?

קידום אורגני או SEO (ראשי תיבות של 'אופטימיזציה למנועי החיפוש') מתייחס לאוסף הפעולות שעליכם יהיה לבצע כדי לשפר את הנראות של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות החיפוש הרלוונטיות לכם.

תוצאות אורגניות הן תוצאות טבעיות, כאלו שלא מוצג לידן חיווי המעיד שהתוצאה היא ממומנת על ידי בעל האתר. רבים מן הגולשים במנועי החיפוש מחשיבים את התוצאות האורגניות לתוצאות מהימנות יותר, ובעלות סמכות גבוהה יותר, משום שגורם אובייקטיבי לכאורה, מנוע החיפוש, הוא זה בהחליט על ההתאמה שלהן לשאילתת החיפוש שביצעו.

תהליך קידום אורגני ניתן לבצע באמצעות חברה לקידום אתרים או באופן עצמאי – אם כי זה דורש לא מעט עבודה וידע מקצועי רלוונטי.

 

בתהליך קידום ממומן (PPC – תשלום פר הקלקה), מייצר בעל האתר או מי מטעמו מודעה, ומגדיר עבור אילו שאילתות חיפוש הוא מעוניין שהמודעה הזאת תופיע, וגם מהו המחיר שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה של גולש במנוע החיפוש על המודעה הזאת. לצד המודעה, חייב בעל העסק גם להקים עמוד נחיתה (שיעמוד בפני עצמו או יהיה חלק אינטגרלי מן האתר של החברה), אליו יגיעו גולשים עם ההקלקה על המודעה.

אז מה, למעשה טוב יותר עבור העסק? האם תהליך של קידום אורגני או דווקא קידום ממומן? בואו נצלול פנימה, אל הקריטריונים המנחים:

קריטריון מספר 1: כמה דחוף לכם לראות תוצאות מהירות?

בתהליך קידום ממומן תוכלו לראות תוצאות מיידיות. מרגע הגדרת המודעה והקמפיין, ותחת ההנחה שעומד לרשותכם עמוד נחיתה מעוצב ואיכותי (פעולה שקל מאוד לעשות בימים אלו, במספר לא רב של דקות עבודה), תוכלו לראות תנועה של גולשים באופן כמעט מיידי.

לא מעט עסקים, לא יכולים להרשות לעצמם שיעברו חודשים ארוכים עד שיתחילו לראות תנועה של גולשים לאתר, ולכן תהליך של קידום ממומן מתאים יותר לעסקים שדחוף להם לראות תוצאות כאן ועכשיו.

בתהליך של קידום אורגני, לעומת זאת, לוקח לא מעט למקם עמודי אתר במיקומים ריאלים במנוע החיפוש. אם יש לכם את אורך הנשימה הדרוש, ואתם לא זקוקים להכנסה מיידית, ייתכן שתהליך של קידום אורגני יתן לכם מענה, משום שבסופו של דבר, התנועה האורגנית שתתקבל בעקבות התהליך היא איכותית יותר.

קריטריון מספר 2: האם אתם בונים עסק לטווח הארוך?

אם העסק שלכם הוא עונתי או זמני, ייתכן שתהליך של קידום אורגני פחות יתאים לכם. קידום אורגני הוא תהליך, שכאמור, דורש זמן, סבלנות והשקעת משאבים, ואם העסק שלכם פועל בנישה של 'לעשות את המכה וללכת' – כדאי יהיה לכם דווקא לשקול התנעת פרויקט של קידום ממומן.

לעומת זאת, אם אתם צופים שהעסק יפעל לאורך שנים, ואתם רוצים לבנות אותו בצורה מדורגת ואיכותית, ליצור לעצמכם שם בתחום וליהנות מתנועה טבעית, שאיננה חשופה להקלקות של מתחרים וסקרנים, סביר יהיה להניח שתהליך של קידום אורגני יתאים לכם יותר.

קריטריון מספר 3: האם חשוב לכם למצב עצמכם כמומחים?

לא מעט עסקים, נסמכים בפעילות השוטפת של העסק, על השם של בעל העסק בתחום או ההיכרות של השוק עם המותג. לעומתם, עסקים אחרים פועלים כמעין קבלני משנה, או עוסקים בפעילות תיווך כלשהי שבה אין משמעות לשם העסק המתפעל כחלק מן ההחלטה של הלקוח להתקשר עם בעל העסק.

אם פיתוח שם המותג כנכס לאורך זמן הוא מרכיב שחשוב לאסטרטגיה השיווקית שלכם, תהליך קידום אורגני יתאים הרבה יותר. זאת משום שהתוצאות האורגניות במנועי החיפוש נתפסות כמהימנות יותר, אחוזי ההקלקה עליהן גדולים יותר, ושיעור סגירת העסקאות גדול יותר גם כן.

אם לא זה המצב שמאפיין את העסק שלכם, ולא חשוב לכם באופן ספיציפי שם העסק שתחתיו אתם פועלים, קידום ממומן בהחלט יוכל לעשות את העבודה.

קריטריון מספר 4: מהם המרווחים בנישה בה אתם פועלים?

בסופו של יום, עסק פועל על מרווחים (Margins). הרווח של העסק מורכב מנוסחה פשוטה: הכנסות פחות הוצאות. לעיתים, המרווחים לא יאפשרו לכם לפעול בתצורה של קידום ממומן. זאת בשל העובדה שבתהליך קידום ממומן אתם משלמים על כל הקלקה של גולש על תוצאה בדף תוצאות החיפוש. אם התחום נחשב לתחרותי והשירותים בו מתאפיינים במחיר גבוה, ייתכן שמחיר הקליקים יעלה בהתאמה. מחיר קליקים גבוה מידי, לא תמיד יוכל להשאיר לכם רווחיות מספקת כדי לתפעל את העסק באופן שוטף בתהליך של קידום ממומן.

בתהליך של קידום אורני, לעומת זאת, אתם נדרשים להשקיע בתשתיות הקידום, ולא מושפעים מכל הקלקה של גולש, סקרן או מתחרה. אם ההשקעה שלכם בקידום אורגני היא סבירה, תוכלו לתפעל את העסק במידה שהמרווחים מאפשרים זאת בתצורה של קידום אורגני.

קריטריון מספר 5: האם אתם רוצים לפתח נכס דיגיטלי מניב?

אם תרצו להפוך את האתר שלכם למכונת לידים משומנת, שתוכלו למכור בעתיד, להשכיר או לחלץ ממנה לידים ולמכור אותם בחבילות נפרדות – תהליך קידום אורגני יאפשר לייצר נכס כזה לאורך זמן, ולבנות באמצעותו מותג מנצח.

בתהליך של קידום ממומן, לעומת זאת, מרגע שתפסיקו את הקמפיין, זרם הגולשים יפסק, ואיתו גם, כמובן, ההכנסה לעסק.

קריטריון מספר 6: מהי רמת המומחיות הנדרשת כדי לייצר תוכן בנישה שלכם?

תהליך קידום אורגני נסמך על מספר רגליים, כאשר העיקרית שבהן היא יצירת תוכן איכותי, בעל ערך מוסף, שיגביר את מעורבות הגולשים באתר, ויצור אמון בעסק. עם זאת, חשוב להבין, שלא בכל תחום יוכל המקדם האורגני שלכם לאתר בקלות כותבי תוכן בעלי ההסמכה והידע הנדרשים כדי לייצר תוכן אשר רלוונטי לנישה.

אם לא תרצו להשקיע מזמנכם ביצירת תוכן איכותי לאתר, יצטרך המקדם לאתר כותבי תוכן מקצועיים שיעשו זאת בנישה שלכם. המחיר של התוכן נקבע לפי רמת הבקיאות הנדרשת בתחום ונקבע, כמובן, גם בהתאם להיצע וביקוש.

בקידום ממומן, לעומת זאת, מעבר לקופי של המודעה ובניית דף הנחיתה, לא תצטרכו להשקיע באסטרטגיית תוכן מורכבת.

קריטריון מספר 7: מהו מצב האתר שלכם כיום?

את ההחלטה על איזה מן הערוצים, הקידום האורגני או הקידום הממומן, כדאי ללכת, צריך, בין היתר, לקבל על סמך מצב האתר במועד קבלת ההחלטה. אם האתר כבר קודם בעבר, ויש לו תשתית חזקה להמשך הקידום, קישורים חזקים, ולא מעט תוכן, ייתכן שהמשך תהליך הקידום יהיה משימה קלה ופשוטה יותר.

לעומת זאת, אתר שאינו בנוי ואינו אפוי מספיק, יגרום לכך שתהליך הקידום האורגני יהיה ממושך יותר, יצריך סבלנות, השקע משאבים וזמן, ובמקרים כאלו, ייתכן שיהיה דווקא יתרון לתהליך הקידום הממומן.

קריטריון מספר 8: מהי רמת התחרות בתחום בו אתם פועלים?

את הקריטריון שהוא אולי החשוב ביותר שמרנו לסוף. כל החלטה שתקבלו תצטרך, בין היתר, להסתמך על ניתוח התחרות בתחום: כיצד נראים המתחרים שלכם במנוע החיפוש? האם הם ותיקים בתחום וזוכים לקישורים רבים? כמה הם תופסים את דפי תוצאות החיפוש? האם הם מציעים יתרונות משמעותיים על הצעת הערך שלכם? כיצד נראית אסטרטגיית התוכן שלהם? האם קל יהיה לכם לעקוף אותם בעבודה מאומצת שתימשך מספר חודשים?

לסיכום

אם החלטתם שזה הזמן להשקיע בעסק שלכם ולשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש כדי לקבל תנועה איכותית של גולשים שהביעו עניין בשירות או במוצר שאתם מספקים, קריטריונים אלו יסייעו לכם לבחור בין אסטרטגיית קידום אורגני לבין אסטרטגיית קידום ממומן. הבחירה, בשורה התחתונה, היא בין מהלך של קידום אורגני לשיפור הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, לבין קידום ממומן להשגת לידים מהירים ומידיים לעסק – או בשילוב כלשהו בין שתי הגישות.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר