כל מקדם אתרים צריך לדעת, שקישורים פנימיים הם חלק בלתי נפרד מקידום אתרים ומהאופטימיזציה הבסיסית של האתר, ולכן הם בעלי חשיבות מכרעת.
למרות שאור הזרקורים מופנה דווקא אל הקישורים החיצוניים, אנו כאן כדי להסביר לכם עוד קצת על הקישורים הפנימיים, ולפרט עבורכם מדוע הם כה חשובים.
קישורים חיצוניים Vs קישורים פנימיים לקידום האתר
אין מה לעשות, בתור ישראלים אנחנו לעתים חסרי סבלנות, וממהרים לרוץ קדימה עוד לפני שבנינו את הבסיס באופן יציב.
גם בעולם של קידום בגוגל, אנשי מקצוע רבים ממהרים לרכוש קישורים חיצוניים – בעת שהאתר שלהם עדיין לא מוכן לשלב זה.
קישורים פנימיים למעשה מהווים חלק מהיררכיית ושלד האתר שלנו, בעוד שהקישורים החיצוניים "שתולים" באתרים אחרים, ומטרתם להעביר גולשים אל האתר שלנו.
היכן נמצאים הקישורים הפנימיים?
אנו נתקלים בקישורים פנימיים בכל אתר, ונהוג לחלק אותם לשני סוגים עיקריים.
קישורי ניווט: אותם קישורים שלרוב לא משתנים בין עמודי האתר, למשל תפריט עליון או תחתון המאפשרים לגולש להתמצא או ליצור קשר.
קישורים מתוך עמודים ספציפיים: אלו הם הקישורים שמובילים את הגולש מעמוד אחד לעמוד אחר באתר, ומאפשרים לו להרחיב את האינפורמציה לגבי מילה או ביטוי כלשהו.
הבסיס לבניית קישורים פנימיים
הכל מתחיל בהיררכיית האתר שלנו.
עוד לפני שאנו מקימים אתר אינטרנט, עלינו לבנות ולתכנן את השלד שלו בצורה נכונה מבחינת היררכיה.
כיצד ייראו דף הבית ועמודי הקטגוריות? האם יהיה תפריט פוטר? כיצד ייראה התפריט הראשי של האתר?
כל השאלות האלה הן חשובות, והן צפויות להשפיע על קידום האתר האורגני בגוגל!
טיפים לבניית קישורים פנימיים לקידום אתרים
שימוש נכון בפוטר
לרוב, הפוטר מכיל קישורים פנימיים לקטגוריות שכבר מופיעות בתפריט הראשי של האתר.
אנו ממליצים לעשות אחרת, ולשלב בו דווקא קישורים לעמודים שאינם מופיעים בתפריט הראשי, וכאלו שבכל זאת אתם מעוניינים שיהיה לגולש נוח לגשת אליהם.
שימוש נכון בהיררכיה
כלל שחשוב מאוד לזכור הוא, שככל שעמוד מסוים הוא יותר קרוב אל דף הבית – כך הוא נחשב "חזק" יותר, וזה אומר שנעדיף לנתב אליו קישורים פנימיים מעמודים אחרים.
גם את זה יש לבצע בצורה חכמה והגיונית, ולא לקשר בצורה אובססיבית ומוגזמת.
קישורים מתוך תוכן האתר
שימוש בקישורים פנימיים מתוך תוכן האתר שלנו הוא דרך נהדרת לחזק את עמודי האתר ולשפר את הצורה שבה הם נראים לגולשים.
מומלץ לטפל בקישורים אלו תוך התחשבות במחקר מילות המפתח, ובדיקת ביטויים ספציפיים ע"י פקודת "site" במנוע החיפוש של גוגל.