בעיות שינה: למה זה קורה ומהם הפתרונות?

ניווט מהיר

כולנו יודעים ומבינים עד כמה השינה שלנו חשובה. השינה תומכת ומעודדת אינספור תהליכים פיזיולוגיים, כימיים וביולוגיים בגוף ובמוח. אנשים שלא ישנים כמו שצריך, בין אם מדובר בלילה אחד ובין אם במצב ממושך שאפשר לקרוא לו כבר בעיות שינה, לא מצליחים לתפקד כמו שצריך. חוסר בשעות שינה או שינה שאיננה איכותית לאורך זמן פוגעים במנגנונים בסיסיים של הגוף, מחלישים את המערכת החיסונית, מעלים את הסיכון להיווצרות קשת רחבת של מחלות ובעיות רפואיות, שלא לדבר עם הבעיות הנפשיות שזה יכול לגרום. ממחקרים עולה כי אנשים הסובלים מבעיות שינה נוטים יותר לפתח מצבי דיכאון וחרדה. אז למה זה קורה ומה אפשר לעשות?

 

סיבה מספר אחת: לחץ, מתח ומוח שפשוט לא יכול לשחרר

מכירים את זה שמשהו מטריד אותנו? אנחנו לא מצליחים לגמרי להתנתק ולתת לגוף שלנו להירגע. אז יש אנשים שזה פשוט ככה אצלם באופן קבוע. ברגע שהם נכנסים למיטה, במקום להרפות, לשחרר, לתת לגוף להתמסר לשינה, הם מתחילים ”לאכול לעצמם את הראש“ במחשבות ודברים שמטרידים אותם פעם זו בעיה שקשורה לעבודה, פעם אחר לבנק, ביום שלמחרת זה ריב שקרה להם עם מישהו, כל פעם משהו אחר. עבור אנשים כאלה, מה שנדרש זה רוגע, ריפיון. איך משחררים? איך נרגעים? יש כמה דרכים. האחת היא באמצעות שיטות טבעיות כמו למשל תמציות פרחי באך. יש תמציות מאוד מרוכזות העשויות מפרחים, שפשוט מעודדים את השחרור הזה ומאפשרים לגוף להירגע ולהיכנס לריפיון לו הוא זקוק בכדי לישון טוב. פתרון שהוא פחות טבעי אלו הם כדורי שינה הניתנים במרשם, אך החיסרון שלהם הוא בכך שהם מובילים לכל מיני תופעות לוואי ולטווח הרחוק זה לא ממש פתרון.

סיבה מספר שתיים: אורח חיים לקוי

תזונה שאיננה בריאה לאורך זמן, אנשים השותים כמות גבוהה של קפאין במהלך היום, מי ששותה יותר מדי אלכוהול, חי חיי לילה במקום חיי יום וגם אנשים שמבצעים פעילות גופנית בסמוך לשינה- כל אחה יכולים לעודד היווצרות של בעיות שינה. מה זה אומר בעיות שינה? זה אומר שקשה לנו להירדם, זה אומר שאנחנו מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון, זה אומר שאנחנו מתעוררים מוקדם מדי בבוקר ואז חשים עייפות לאורך כל היום. בעיות שינה גורמות לחוסר אנרגיה, לסוג של ”דאון“ כזה, שינויים במצב הרוח ועוד. כדי לשנות את זה, חשוב לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן. לנסות ללכת לישון יותר מוקדם ולקום מוקדם יותר, להקפיד ששעות השינה יהיו קבועות פחות או יותר לאורך השבוע, להקפיד על תפריט תזונה מותאם אישית ולאכול אוכל בריא ומזין, להימנע מצריכה של מזונות עתירים בשומן, סוכר ורכיבים מעובדים. בנוסף, כדאי להקפיד על פעילות גופנית בשעות הערב המוקדמות, הבוקר או הצהריים ולהימנע מאכילת מזונות ”כבדים“ וארוחות עשירות בסמוך לשינה. אם אתם שותים יותר מקפה או שניים ביום, יכול להיות ששם הבעיה שלכם.

 

סיבה מספר שלוש: גיל

בעיות שינה הן גם חלק בלתי נפרד מהגיל. ככל שאנחנו מתבגרים, המערכת ההורמונלית לא מתפקדת כמו שהייתה רגילה ויש כל מיני שינויים בגוף שמובילים לכך שקשה לנו לישון. יש כל מיני פתרונות בהיבט הזה בין אם זה לבקש מרופא המשפחה הפניה למעבדת שינה, שם יוכלו לאתר את מקור הבעיה ולהתאים עבורנו טיפול מתאים ובין אם שוב, תרופה מתאימה או טיפול מתחום של רפואה משלימה שיכול לסייע לנו להירגע ולישון טוב יותר.

 

לא משנה מה הסיבה או הסיבות שמובילות לכך שאתם לא ישנים כמו שצריך, כדאי לטפל ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר