על חשיבה המצאתית בחברות הזנק בישראל

ניווט מהיר

כיצד מתבטאת חשיבה המצאתית בחברות הזנק בישראל ובעולם?

 

חברות הזנק בישראל התברכו בגישה מעשית

יזמי הייטק, לוקחים רעיונות שונים ועושים מזה עסק ומוצר (או שירות) של ממש. המרחק בין השניים – הרעיון הגולמי והמוצר הסופי, הוא לעתים גדול מאוד. בכדי לגשר עליו, נדרשת גישה יזמית. לא כל מי שניחן במנטליות חדשנית או המצאתית, הוא גם יזם באופיו. יזמים כאלה, דוגמת נתנאל דוידי ואחרים, נחוצים לשם קידום סטארטאפים, בכל מקרה.

 

חושבים המצאתית

"חשיבה המצאתית" הוא תחום רחב ומעניין מאוד בפני עצמו. יש הטוענים שניתן ללמוד זאת ולבצע זאת, באופן שיטתי מאוד. ואכן, לא מעט מאנשי הסטארטאפים, לומדים את נושא החשיבה ההמצאתית בפני עצמו. לעתים זה המקור לרעיון הראשוני עבור הסטארטאפ. במקרים אחרים, גישת החשיבה ההמצאתית מסייעת לפתור אתגרים שונים בפיתוח. מי שמחפש את האתגר, בכדי לקבל קצה חוט לקבלת רעיון יזמי, ימצא שיש רבים מאוד כאלה. למשל: כיצד להגן על מערכת מחשוב מסוימת, כאשר אופן ההתקפה שתתרחש לא ידוע מראש? בסופו של דבר, יודעים על סוגי התקפות חדשות לרוב רק בדיעבד, לאחר שהן כבר התחילו להתבטא בשטח. בכדי לפתור זאת, פותחו ומפותחים פתרונות אבטחה רבים.

בקונטקסט מקומי

חברות הזנק חייבות להציג חדשנות. לעתים מדובר ביצירת תחום מוצרים חדש בפני עצמו, לעתים בשיפור מהפכני לסוג מוצר קיים, אבל העיקר – לפרוץ דרך. זו הדרך שבה בולטים בשטח וזה הוא היבט שמודגש במיוחד בחברות סטארטאפ. עם זאת, בדומה למצב בעסקים בכלל, התשובה לשאלה עד כמה קל או לא קל לבלוט בשטח, תלויה במידה רבה בתחרות. בארץ, מדובר על תחרות עזה במיוחד, מאחר שאנחנו בין מרכזי הסטארטאפים הבולטים בעולם. לא לחינם נולד הכינוי "סיליקון ואדי". מי שבולט כאן, הוא בעל סיכוי טוב לבלוט בעולם בכלל בתחומו.

 

עובדים ביחד

לעתים סטארטאפים שונים ברחבי העולם ואפילו בארץ, עובדים במקביל על רעיונות דומים. החשאיות חשובה בהם מאוד ולכן אתה לא יודע בדיוק מה עושים המתחרים. אם וכאשר נרשם פטנט, הדבר מספק לרעיון הגנה, אך במקביל גם חושף את פרטיו בפני הציבור.

 

מתחרים זה בזה

כאשר מוצרי או שירותי הסטארטאפים השונים מגיעים לשוק, הם מתחרים מול מוצרים או פיתוחים טכנולוגים קיימים ומול סטארטאפים עם מוצרים מקבילים. שני סוגי התחרות לא פשוטים. בעקבות תחרות עזה כזו, חלק מהסטארטאפים באופן טבעי מצליחים יותר וחלק פחות. חלקם גם נעלמים מהשטח. לעתים, הטכנולוגיה שלהם בחלקה או בשלמותה, נמכרת לחברות אחרות. חדשנות מתבטאת על רקע זה, גם ביכולת להתאים את המוצר או השירות שהסטארט אפ פיתח, לאתגרים חדשים מסוגים שונים.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר