שיפוץ בית עלול להיות בור ללא תחתית – כך תדאגו להישאר בתקציב

ניווט מהיר

אחת התקופות המרגשות אך גם המאתגרות בחייה של משפחה היא תקופה של שיפוץ בית. בחירת בעלי מקצוע, פינויים, אריזות – תקופה די מלחיצה ללא כל ספק. אחד האתגרים היותר מורכבים קשור בהכרח לתקציב של השיפוץ. בעוד יש משפחות שבכלל לא מגיעות מוכנות לתהליך בהיבט הפיננסי, אחרות פשוט לא לוקחות בחשבון בלת“מים ואז ברגעים הכי לא צפויים, צריך להשקיע עוד ועוד כספים. אז איך בכל זאת אפשר להימנע מחריגות מיותרות ולהישאר בתקציב.

 

שיפוץ בית כללי או רק מה שצריך

חשוב לציין כי יש הבדל מהותי בין שיפוץ כללי בו נצטרך את כל בעלי המקצוע ביניהם אדריכל, אולי גם מהנדס, יועץ זכוכית, אלומיניום ואיטום, לבין שיפוץ קטן יותר או נקודתי כמו שני חללים או החלפת ריצוף וצנרת למשל. ברגע שמדובר בשיפוץ כללי, חייבים לבוא מוכנים ויותר מזה. המחוייבות של מעצבת הפנים או הקבלן הוא להציג בפניכם מפרט כמויות מדויק עם מחירים של כל דבר. אתם צריכים לקחת בחשבון בין 20-30 אחוזים של חריגות כי בשיפוץ כללי, תמיד יש דברים בלתי צפויים. לא פעם, השיפוץ מתחיל עם תקציב מסוים ואז מגלים שהצנרת רקובה, שיש בעיות של רטיבות ועוד ועוד.

איפה אפשר ואיפה אי אפשר לחסוך

לפני שאתם קונים ספה ב-20,000 ש“ח, בוחרים מכשירי חשמל חכמים או אינטגרליים למטבח, חשוב להבין באמת את התקציב שלכם לעומק ולא פחות חשוב, את הצרכים. בסופו של דבר, שיפוץ הוא הרבה עניין של סדר עדיפויות. יש כאלה שחשוב להם פרקט עץ מלא בכל הדירה, לעומת אלה שחולמים על אמבטיה מפנקת כמו בבית מלון. לכן, חשוב לעבור חלל חלל ולהבין באופן הכי מדויק שיש את הצרכים שלכם ואיפה אתם רוצים להשקיע יותר כסף ואיפה אפשר גם פחות.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:

ניווט מהיר

רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר