בשנים האחרונות כללי המשחק בזירה העסקית ישתנו לחלוטין. במקביל, התחרות ברוב התחומים עלתה וחדשות לבקרים נפתחות להן חנויות אינטרנטיות ממותגות במטרה לשווק מוצרים ושירותים מסוגים שונים. אפשר לומר כי עסקים, חברות וארגונים שלא משקיעים בתהליך של פרסום באינטרנט, נשארים מאחור ומפסידים קהל לקוחות גדול מאוד, מפסידים חשיפה. לכן, אם העסק שלכם עדיין לא מפורסם או משווק באופן כזה או אחר ברשת, זה הזמן להבין כיצד לעשות את זה.
איך מתחילים לבנות תוכנית פרסום באינטרנט?
מכיון ויש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן לשווק ולפרסם עסקים באינטרנט ביניהן קידום אורגני, קידום ממומן, פרסום באמצעות כתבות, שיווק בניוזלטרים במייל, שיווק באמצעות הרשתות החברתיות ועוד, חשוב להיות להישאר ממוקדים, לפחות בשלב ההתחלתי. כמובן שאם יש לכם תקציב בלתי מוגבל והקהל שלכם נמצא בכל המקומות הללו, תוכלו ”לתקוף“ בכל הערוצים, אך אם אתם בתחילת הדרך ומחפשים את האסטרטגיה שהכי מדוייקת לכם, שווה לפלח את קהל היעד שלכם בצורה הכי מדוייקת שיש ולהבין איפה כדאי לכם לפרסם. תוכלו ללמוד קצת את חוקי הפרסום ברשת או מלכתחילה לפנות למומחה לשיווק ופרסום באינטרנט.
האם העסק שלכם כבר ממותג?
אם עדיין לא יצרתם סביב העסק שלכם ברנד, יכול מאוד להיות שכדאי לכם לשלב בין השניים. ברגע שהעסק יעבור תהליך מיתוג מקצועי, תבינו את החוזקות שלו אל מול החולשות, תכירו היטב את קהל היעד ותאפיינו אותו, יהיה הרבה יותר קל להבין איפה כדאי לפרסם את המותג שלכם, באיזו דרך ובאיזו תדירות. יש עסקים שתופסים חזק יותר בפייסבוק, אחרים דווקא צועקים ”רגע אני חייב אתר תדמיתי או חנות“ ויש עסקים שקידום אורגני עובד בשבילם בצורה הטובה ביותר.